Sabtu, 5 November 2011

CARA TERPELIHARA PENDAPATAN TERJAMIN

Tahukah anda bahawa purata pendapatan rakyat di Malaysia hanya sekitar Rm 1500. Bagi pandangan  dan pengalaman anda adakah wang atau gaji di atas mencukupi bagi perbelanjaan sesebuah keluarga dalam masa sebulan .Cuba anda renung-renungkan , bagi yang waras sudah pasti menjawab atau memberikan jawapan tidak . Ini dapat ditujukkan di dalam rajah di bawah :

ADAKAH GAJI YANG BERJUMLAH RM 1500.00 MENCUKUPI??????????????

           PERKARA
JUMLAH
AYAH
EMAK
ANAK-ANAK

   540 + 600+44
=RM 1184.00
DUIT MINYAK KERETA KE TEMPAT KERJA DAN PENGGUNAAN SEHARIAN
 (RM 18 X 30=540)
DUIT MEMBELI MAKANAN HARIAN


(RM 20X 30= 600)
DUIT BELANJA ANAK- ANAK KE SEKOLAH

PURATA SEORANG:
(RM 2 X 22= 44)



Bagi pendapat anda adakah bayaran gaji ini memeadai bahkan adakah ia mencukupi bagi seisi rumah tangga . Sedangkan ia belum dikira lagi bagi bayaran ansuran bulanan kereta , sewa rumah, bil air dan elektrik  , wang yang anda inigin simpan , dan ibu bapa anda bahkan jika sesuatu kecemasan yang berlaku dan menyebabakan anda terpaksa mencarai wang dengan kadar yang segera ,apakah yang bakal anda lakukan ? . Oleh itu anda fikirkanlah adakah anda puas hati dengan gaji anda selama ini?...

Katakanlah anda hendak membayar ansuran kereta .Katakanlah wira secondhand pun anda terpaksa membayar sebanyak Rm 220.00 sebulan .Itu belum di campurkan lagi dengan masaalah –masaalah yang bakal dihadapi jika berlaku kerosakkan .

Selain itu faktor lain yang boleh menjadi sebab kenapa anda memilih program ini kerana , tahukah anda terdapat berapakah jumlah IPTA & IPTS yang terdapat di dalam negara kita ?..Kita tidak susah-susah memikirkannya , kita hanya lihat di dalam negeri yang menjadi di tempat tinggal kita , sekurang –kurangnya mesti tidak kurang dari limah buah university , kolej mahupun apa-  apa tempat pengajian lain.Cuba anda bayangkan berapakah graduan yang bakal dilahirkan dalam masa setahun?????...beratus? ,beribu?, tidak sama sekali tetapi adalah berpuluh ribu dalam masa setahun. Anda fikirkanlah adakah peluang pekerjaan mencukupi?... jawablah sendiri.

Bagi pelajar anda semestinya pening memikirkan bagaimana cara untuk nada melangsaikan hutang –hutang ptptn anda yang meningkat sekali dengan bunga daripada hutang itu..betul atau tidak?..Justeru saya menyarankan anda mneyertai program ini.Kerana anda tidak perlu bersusah payah hanya klik sahaja mesin akan diproses secara automatic.Bahkan anada boleh melakukan pada bila-bila masa . Semasa belajar pun boleh,tidak perlu tunggu tamat pengajian ..

Wang pendaftaran hanya RM 50 .00 sahaja .BAhkan selepas beberapa bulan kalau didapati anda tidak meminatinya wang Rm25.00 akan dikembalikan.Rm 50.00 tidaklah semahal manapun jika dibandingkan dengan pulangan atas usaha anda nanti.Bahkan jika anda ke pasar malam pun sudah pasti RM 50.00 itu habis dibelanjakan .

Terdapar berbagai –bagai cara untuk anda menambahkan pendapatan sama ada cara yang betul dan cara yang salah .Tetapi saya pasti anda akan memilih cara yang betul bukan?.Dengan meyertai program ini anda dengan mudah dapat mencari pendapatan tambahan . Tidak memerlukan kemahiran yang tinggi , yang anda perlukan hanyala sebuah laptop atau computer dan internet .Jika anda tidak memilikinya  jangan khuatir kerana anda masih berpeluang menyertai program ini kerana  terdapat banyak pusat komputer di luar sana .

Program ini bukan mln atau skim cepat kaya yang kurang menyenangkan .Program ini mudah dan memberikan pulangan lumayan atas usaha anda sendiri .




Tiada ulasan:

Catat Ulasan